24 Nisan Çarşamba

recherche

>EĞİTİM ÖĞRETİM>ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME>

YAZILI ANLATIM ÇALIŞMALARI

İlköğretim, öğrenciye temel bilgi ve becerileri verir. Öğrenci, bu birikimlerini daha sonraki öğrenim yıllarında kullanır. Sağlam bir temel, hayattaki başarıyı destekler.

Başarılı bir insan, hiç şüphesiz kendini ifade edebilen bir insandır. Bu ifade şekillerinden biri de “ yazarak ifade ” etmedir.

Yazdıkça düşüncelerimiz gelişir. Yazmak, sözlerimizi fark etmektir. Yazmak, kendimizi daha iyi tanımaktır. Yazarak anlatmak bilgimizi kalıcı kılmaktır. Sözlü ifadeler uçar gider ama kalıcı olan, kişinin kendisine ait olan yazılı anlatımlarıdır.

Çok rastlarız bir dilekçeyi, bir adresi veya bir konu ile ilgili bilgiyi yazarak ifade edemeyen insanlara. O anda içimizden belki küçümseriz istemeden de olsa. Çünkü istediğimiz şey bizim için çok basittir.

Biz öğrencimizin bilgisini yazarak da ifade etmesini istiyoruz. Bunun için test sınavlarının yanında klasik değerlendirmelerimiz de oluyor. Yaptığımız çalışmalar sonucunda, öğrencilerimizden bir kısmının bilgiyi yazarak ifade etmekte zorlandığını, hatta bundan kaçtığını gözlemledik. “BİLİYOR AMA YAZIYA DÖKEMİYOR. ” sözü çok kullanılır. İşte, öğrencimizin bilgisini yazıya dökmesinde zorlanmaması için bu yıl, bir yıllık bir program dahilinde sürdüreceğimiz yazılı anlatım çalışmalarına başladık.

Yazılı anlatım çalışmalarımız ilk beş sınıfta her hafta sürdürülecek. ( Birinci sınıflar okuma ve yazmaya geçtikten sonra, 6.7. ve 8. sınıflarımız ise ara sıra katılacaklardır. )

Öğrencimizin yazılı anlatım çalışmasını yaptığı kâğıdın ön yüzünde, o anlatımla ilgili kriterler ve öğrencinin kendini değerlendirdiği bölümler, kâğıdın arka yüzünde de öğretmenin değerlendirmesi bulunacaktır. Öğretmen arkadaşlar değerlendirmelerini açık açık ve destekleyici bir dille yapacaklardır. Değerlendirilen anlatımlar, çocuğunuzun portfolyosuna koyulacak, sizin görmeniz için hafta sonu eve gönderilecektir.

Zamanla çocuğunuzdaki ilerlemeyi sizler de bizim gibi göreceksiniz. Kalemi eline aldığında ne yazacağını bilemeyip vakit kaybeden değil, düşünmeye başlayan ve bu düşüncelerini yazıya dökmekte zorlanmayan bir çocuğunuz olduğunu fark etmek sizleri de mutlu edecektir. Çocuğunuzun eve gelen kâğıdına baktığınızda belki ilk zamanlar çok yanlışlar görebilirsiniz. Olsun, doğrunun yolu yapılan yanlışları görerek bulunacaktır. Öğrencimiz, yanlışlarıyla baş edebilmeyi öğrenecektir. Çünkü, yazılı anlatımın gelişmesi için okulumuzda ciddi bir çalışma sürdürülecektir.

SİZLERDEN, HER HAFTA YAPILAN YAZILI ANLATIM ÇALIŞMALARIMIZI TAKİP EDEREK BİZLERE DESTEK VERMENİZİ BEKLİYORUZ. Bu bir paylaşımdır. Çocuğumuzu tanıyarak onun başarısını daha yukarı çekmek için birbirimizden haberdar olarak, el ele vermektir.

Teknolojinin insanoğlunu tembelleştirdiğini, telefon mesajlarında kullanılan eksik yazı dilini gençlerimizin kabul ettiğini, bunun bir dile yapılan saygısızlık olduğunu bilemediklerini şimdi göremezsek, yıllar sonra yazı yazmaktan kaçan bir neslin yetiştiğini şimdiden görebiliriz. Sağlıkla kalın. Başarılı yarınlar.

Nesrin HEYİK
Ölçme ve Değerlendirme